Blah!

Halloj alla läsare :)
Jag tänkte faktiskt ta och skriva lite om min dag, kom
hem från kuben här för en liten stund sen, fryser rätt mycket
men ja (!) det är väll något jag alltid gör efter ett besök där, haha.
Idag vaknade jag ju somsagt ganska tidigt som jag skrev i mitt
förra inlägg, sen drog jag iväg till kuben. Kollade på u16's
match tillsammans med Erica, Matti, Sofia, Jonna & Kg, väldigt
trevligt. Sverige - Finland! Och Sverige vann den matchen ofc.
Det var ganska trevligt och kolla och ja, vi hade det ganska skoj
speciellt med joon, haha eller ja vi satt och svamlade en hel del!
Sofia och Mathilda fick bära fanorna och Karin sjöng jajamen!

Andra matchen, när det var dags för Sverige-Finland u17, så
gick det inte lika bra för Sverige precis, för u16 vann ju helt över-
lägset måste jag då säga! Jo i detta fall så förlorade Sverige.
Den matchen slutade 5-6! Jag såg även min barndomsvän Emil
på kuben, och ja.. Jonna var lustig måste jag säga. Sen hade vi
extremt sjuka diskussioner, man tänkte ju aldrig på att folk kunde
höra! Och vad mer.. Hmm. Jo jag kom ihåg att gratta Henkka för
att han fyller 16 år idag! Smart (y) .. Nå hursomhelst.. I början,
innan u16's match så märkte dom att dom inte hade några domare
haha, rätt fult må jag säga! :) Så matchen blev 1 timma försenad.
Nåja skitsamma. Sen drog jag hem vid halv 6 tiden för att käka
eftersom att jag höll på att hungra ihjäl!

Mja, sen så hörde jag med Nora om hon skulle med till kuben och
japp, när jag ätit och det så kom Nora och så åkte vi med pap dit nära
Erica.. Någongång före sju iaf (!) sen kom vi till kuben där alla andra
redan var och så satte vi oss för att heja där.. Mja, matchen slutade
hursomhelst 3-3, inte nog med det, Österberg, Pakisjärvi, Vikeväinen
och Huhta var borta, icke bra för dom hade behövts o då hade som
säkert vunnit, blev ju rätt tungt. Dom spelade alltså annars rätt bra med
tanke på dem som fattades, alltså dom klarade det fint. Fast dom
slarvade där rätt mycket men ÄNDÅ! Matchen spelades somsagt mellan
Asplöven-Huddinge! Jo och sen måste jag verkligen få klaga på deras
domare, jag MÅSTE! för jag har faktiskt aldrig varit med om något värre,
nej fyfan! Alltså t.ex när Abbe kom igenom där vid mål, och när han blev
fälld ja och allt det där, då var det en solklar straff (!) men nej förhelvete
inte fan vågar domarjäveln döma för straff nej, fyfan! Idiot, patetisk jävel
det där, det var seriöst en solklar STRAFF! alla visste det, alla såg det
men han var väll blind..

Och jo sen senare.. när det var mindre än en minut av sista perioden,
okej för att vara lite mer exakt så var det bara några sekunder kvar av
sista perioden och ställningen stod fortf 3-3 vad händer inte då? JO
det ska jag tala om. Acres blir utvisad, HALLÅ domarjävel! Vakna för
helvete eller något! Så jävla idiotiskt av domaren så det inte är sant,
Acres råkar hamna på något sätt med sin klubba mellan motståndar
spelarens ben, släpper klubben (precis som han ska göra) ingen reaktion!
han gjorde ändå rätt jo! motståndaren ramlar inte elr nå, några sek efteråt
ramlar han, domaren blåser av (!) fyfan vad fittigt. Acres talar med
hnm, säger väll att han inte kan göra så, för han gjorde ju RÄTT! och ja
domaren gör FEL! men nej för helvete. då brakar helvetes lös! Haha kan
inte beskriva det på något annat sätt, Henry Acres EXPLODERAR!
Han skriker åt domaren, typ fuck you och allt sånt där, alltså har aldrig
i mitt liv sett honom så sur, och ja somsagt han är känd för att vara
GLADER! (: Ja han swingar runt med klubban, slår i sargen, klubban
går av (!) han kastar den upp i taket med full kraft så att den nästan flyger
på domaren, jaa tror nog att han tänkte klippa till domaren i skallen med
den, haha. Han skriker drar därifrån! Japp, hade själv fått damp. Svin
domare, det var ju fel förfan ;s så löjligt och onödigt..

Hursomhelst så blev det förlängning, 3-4 man på plan! Men dom tog sig
igenom det, eller alltså klarade det, matchen slutade 3-3 trots allt!
Nå nu ska jag dra härifrån, imorgon har jag nationellt prov i matte, haha
muntligt :) ha det bra! hejdå!

något på hjärtat?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0