Dear 2008, I'm hoping for a great 2009.

För det som varit, det vi lever i just nu och för det vi alla möter snart.
Då var det alltså dags och ta tag i tankarna kring året som gått.
Här tänkte jag då sitta ett tag och fundera över året, och skriva ner lite
allmänt om det som varit. Och jag skulle ju kunna börja med att säga
att 2008 har varit ett väldigt givande år, och det är ett som är säkert.
Året har bjudit på en massa bra saker, inklusive  underbara minnen
samt en massa skratt som förhoppningsvis har förlängt mitt liv massor.

Vilka nyårslöften hade ni? Vilka hade jag och vilka sprack?
Jag hade nyårslöften jag glömt bort vilket kan anses som skam. Men ett
nyårslöfte kommer jag än idag ihåg och det var överst på listan..."Sluta
snusa".. Så hur gick det med den saken? Otroligt bra måste jag då säga.
Jag lyckades så numera varken röker eller snusar jag, och det är bra.
Så med andra ord så sprack alla andra nyårslöften då jag var så glömsk.

På vilket sätt var 2008 egentligen givande.. Det ställs en massa frågor.
Inne i mitt huvud dvs. Men svar lyckas frågorna kanske inte få, inte bra nog
då jag själv är medveten om att året var givande. >Kärleksfullt< är nog ett
bra ord och beskriva 2008 med. Att älska, och känna sig älskad. Kärleken
från nära och kära. Att finna en lycka man sökt efter. Vad är kärlek? Det vet
ni förmodligen redan...

Under min tripp genom året lärde jag mig en hel massa. Det är klart att vi
människor lär oss av våra misstag. Gudskelov! Bara för att vi gör fler såna
så betyder det inte alls att vi inte lärde oss av våra förra misstag, däremot
så kanske misstagen är helt olika från varandra. Så vi lär oss. Under det
gångna året litade jag alltför mycket på den person jag litar allra mest på.
Kan tyckas låta konstigt men, det var inte bra till en början. Jag tror det var
mitt ego som tog över, då jag aldrig såg mig om.. Men visst började även
jag att inse hur det egentligen låg till. Se vart det kan leda en. Här står jag
med båda fötterna på jorden, jag är glad över det jag har. Lycklig.
Även vindarna kan vända. Likaså kan en människa få en liten förändring.

Jag förmodar att jag aldrig kommer känna mig själv helt och hållet.
Det är nog fullt omöjligt då det kommer upp en massa nya konstiga saker
hela tiden. Nya frågor som söker svar. Att finna sig själv kan tyckas vara så
jäkla omöjligt, det tycker då jag. Men en del av mig själv har jag funnit. Och
jag trivs och vara den person jag är. Jag trivs och vara med dem jag älskar.
Och jag har fått ett något bättre självförtroende vilket känns bra, varför skulle
det inte göra det?

Det finns även en hel del random saker jag lärde mig i år.
Som att cykla utan händer med MIN hoj, kan vanligtvis med andra hojar.
Och detta lärde jag mig då jag pratade i tel medan jag cyklade.. Mitt i allt
insåg jag att jag cyklade utan händer, ha ha. Och så lärde jag faktiskt mig att
busvissla, för hjälpen stod Erica och Sofia. Det är allt en positiv grej då jag
är och tittar på hockey. Där behövs busvissel i massor.

Drömmar, planer och förändringar?
Ja, drömmar lär man nog alltid att ha. En del av mina drömmar har slagit in
medan det finns drömmar jag väntar på att de ska slå in. Planer har jag inte
haft så mycket av, då jag inte tyckt om att planera. Att ta en dag som den kmr
känns faktiskt helt bra. Förändringar? Sociala förändringar..
Jag har hamnat på en ny skola. Vips! Innan bytet kändes det för konstigt. Att
bara tänka sig tanken på att hamna i en ny skola, det var rena skräcken.
Illa. Då det redan känns som om man gått på denna skola i en evighet. Och
det fick bli samhällsprogrammet för min del i år. Jag stormtrivs.

Varför just samhällsvetenskapliga programmet?
Det är en bra fråga. Och det var nog mest på grund av att det är en något
så bred linje, och då jag inte har den blekaste aning om vad jag ska göra
härnäst. Jag vill läsa vidare till någonting, så det passade utmärkt.

Minnen som alltid finns kvar. Saker jag aldrig någonsin vill glömma.
Att drabbas av en minnesförlust vore det allra värsta för alla människor.
Det finns många fina minnen från året som gått, saker jag aldrig aldrig
vill glömma. Ett minne jag bara måste få dra upp är "Lulekalaset". Och
det på grund av vår snålhet som ploppade upp där. Nog fanken väntade
vi tills morgonen innan vi åkte hem. Och mina vänner provade på ett liv
i fattigdom, skulle man kunna säga. Millencolin - The ballad (vill jag ju
ta och nämna). Pizza i bergnäset. Och suomen tivoli, en i raden.

Bland mina minnen måste jag även dra upp stockholms resan tsmns
med min storebror och Tia. Grönan och framförallt derbymatchen i
fotboll mellan AIK-Djurgården. Det är minnen det! Känslan i början när
man var vid t-banan och väntade när alla djurgårdare kom, ha ha det
var en upplevelse då vi hamnade rätt fel som aikare. Aj aj.

Och jag svär er, min cykel kommer nog alltid väcka liv bland väldigt fina
minnen från sommaren. Jag och cykeln var nog som ett. Och med den
och mina vänner tog vi fina trippat till olika platser i Haparanda och även
Tornio, bland annat till den fina kyrkan som är på andra sidan järvägs-
bron. Curly Sue dunkanden från min mobil under cykelturen, hah! Det är
riktigt fina minnen det. Och bad, bad, bad bland härliga vågor!

Tack alla ni som delat en massa underbara minnen med mig.

Värdesaker.
Min gitarr som jag fick i julklapp måste jag bara ta och nämna här nu.
Det var en fin julklapp, och jag lovar att den kommer bli använd som
bara den. Och mobilen, i år har den varit som ett batteri för att jag ska
fungera, ha jag hade överlevt utan! Men den har som funnits i min hand
rätt mycket. Och nya datorn, tänk om datorer iofs inte fanns? Och nu tar
jag och nämner musiken som en sak. My bad. Men musiken har då allt
haft ett finger med i spelet hela tiden. Den har spelat ett spratt i mitt liv.
Ibland känner man otroligt starka band som är knutna till vissa låtar.

Favoriter i år? Vad är favoriter, favoriserar jag någonting eller?
Det med att favorisera låter inte alls roligt. Som till exempel om jag nu
nämner att fredag är min favorit dag? Eller varför inte lördag? Vad är det
för fel på alla andra dagar? Ha ha, well nej jag tror alla har en förståelse.
Favorit årstid? Jag tippar på sommaren. Och det är rätt svar när det gäller
mig. Men visst tycker jag om våren, speciellt vårsolen som bränner mot
huden. Amazing. Vårvindarna som piskar mot ansiktet. Våren är fin och
det är då jag fyller år, vårbarn. Hösten är vacker och vintern är mysig.
Jag vet inte om jag vill ha någon favorit årstid nåmer. Favoritmat? Jag har
fått aptit på livet. Men däremot har aptiten på mat hoppat hur som.
Och så har jag varit duktig och provat på en massa massa olika rätter,
ett tecken på att man börjar bli äldre kanske?

Sursprise.
Året har kommit med väldigt bra nyheter, men dessa följs som sagt
nästan alltid av dåliga nyheter med. Och överraskningar har jag då fått.
Och en hel massa såna. Och fick jag välja mellan stjärnorna, solen &
månen, så skulle jag definitivt välja månen. Jag och månen har en pakt.
Att jag då har knutit band med nya kontakter, det är kul. Och att ha fått mer
kontakt med sådana som man glidit ifrån, det är hur kul som helst. Jag
tror man har rätt mycket och ta igen med dem.

Ett år fullt av hockey... Det går inte och beskriva det bättre än så.
Förra hockey säsongen var helt jäkla fascinerande. Det var nog då jaa
intresset tog fart på allvar. Enbart och titta! Det är som ögongodis, en
sport man sysselsätter sig vid, med ögonen. Jag tycker att Asplöven, ja
vårt hemmalag för er som undrar, bjöd på en fin säsong förra säsongen.
Kan ju inte säga så mycket om denna då den inte är slut, men bra går
det iaf. Men då måste man ju även nämna Luleå, som har fått vindarna
att vända. Hur kul är inte det egentligen? Att titta på hockey, har en stor
del av 2008 bestått av.

Att jag har underbara vänner, underbar familj och en underbar pojkvän.
Det måste jag ju nämna. För det är ju dessa personer som får en och ta
sig igenom dag efter dag, och klara av det mesta. Det är dessa personer
som driver en framåt, det är från dessa personer och deras kärlek som
jag får styrka. Och av mig själv på vissa sätt. De ovanstående är guld för
mig. Jag är er evigt tacksam för det dessa personer gör för mig.
Och att jag fann den finaste pojkvännen, det gör mig glad. Tillsammans
med honom känner jag mig trygg. Han är amazing.

Och för att ha dragit en sammafattning av året på något sätt. Det var som
en sammanfattning plus lite extra grejs så kan jag väll ta och bryta det här
och lista upp något i stil med "årets".. Jag är otroligt nöjd över 2008.

Årets bästa musik
Här kan jag inte ta enbart en enda artist eller en enda låt utan det blir som
lite olika artister/band och lite olika låtar. En favorit för året har varit låten
"I feel home", av någon anledning har låten kommit och betyda jätte mycket
för mig. Den är speciell. "All I want is you" är också en i mängden då den
kopplas till min pojkvän. "Pride", "Ghosts" och "So what" är låtar jag lyssnat
på otroligt mycket, samma gäller Lady Gagas "Paparazzi".

Sen finns ju Bob Marleys låtar "Redemption song" och "Three little birds",
dessa är mina favoriter och jag kommer nog nöta dom lika mycket i forts
skulle jag kunna tro. Upptäckten av sköna låtar med SOJA & The Kooks.
"Dreaming of you" och "This is the life" är även låtar som är värda att bli
nämnda. Och festis låtarna får bli "Homecoming" och "Take you there" &
det pga att dessa bär på fina och festliga minnen.

Det finns en hel massa musik jag skulle vilja lista. "Green gloves" och
"Hot n' cold".. "Seize the day" och Millencolins "The ballad". Jösses det
får nog aldrig ett slut. Så jag nämner ännu två till låtar som haft ett och
annat finger med i spelet i år. Colbies "Bubbly" och till sist en underbar
låt, "Graduation song", vilken som väcker fina minnen från grundenten.
Dessa plus många fler får förbli årets bästa musik enligt mig själv.

Årets bästa film
Jag skulle vilja nämna Mamma mia som den andra bästa filmen för i
år, för den är faktiskt något utöver det vanliga då den utspelar sig på
en musikal. Men jag låter bli och försöker köra på en absoluta bästa
film för i år. Då får svaret bli "I am legend". Finns ingen bättre enligt
mig själv. Det här är en stor favorit, och det är min absoluta favorit av
filmer jag sett. That's it.

Årets bästa upplevelse
Upplevelse? Varför tar jag ens med denna egentligen? bara för att
jag ska få tänka efter lite extra. Årets bästa upplevelse måste kanske
ha varit i form av en musikalisk upplevelse.

Årets bästa citat
Jag älskar citat. Och jag har en favorit som jag drar upp bland många
andra fina citat.

"Do not let your fire go out, spark by irreplaceable spark in the hopeless
swaps of the not-quite, the not-yet, and the not-at-all.
Do not let the hero in your soul perish in lonely frustration for the life you
deserved and have never been able to reach.
The world you desire can be won. It exists.. it is real.. it is possible..
it's yours."


Årets bästa tv-program
Det står mellan två serier, eller inte mellan. Min absoluta favorit bland
alla serier och program och sånt har då varit One tree hill. Men jag vill
ändå nämna Gossip Girl. Hur bra är inte den egentligen? Kan tyckas
vara något trams, men när man väl börjar titta, då fastnar man också.

Drama, drama, drama. Jag älskar drama serier. Men i slutet blir det
too much drama, vilket inte är så roligt. De överdriver för mycket om vi
tar "Desperate housewives" som ett exempel, kanon bra serie, men
ofta det verkligen händer så mycket crap på ett enda kvarter? och det
samtidigt... Fast, "Heroes" måste även nämnas här. Alla superhjälte-
krafter och det. Hur roligt som helst.


Och så är det dags för ett nytt år, 2009.
Ett nytt år med nya möjligheter är ett utmärkt sätt för att beskriva det
med. Nya möjligheter och ett nytt år. klart man har nya möjligheter
till vad som helst. Detta kan bli en start på någonting nytt för vissa
människor, eller helt enkelt en fortsättning på något bra och på det
liv man lever för andra människor. Det beror väll på.

Jag hoppas innerligt att året ska ge mig en bra fortsättning men samt
nya möjligheter när det gäller vissa saker. Jag hoppas att det blir ett
bra år som bjuder på en massa fina minnen, det hoppas jag.

Så nu lämnar jag detta inlägg med dessa ord och välkomnar 2009
som väntar utanför dörren och hoppas på det bästa. Nu får vi se vad
2009 har att bjuda på. Hoppas året blir lika givande som 2008 har
varit. Nå väl, det återstår och se. Ha det bra och gott nytt år! :)

Med kärlek!

något på hjärtat?
Postat av: betty

du vet, one tree hill!

2009-01-01 @ 17:30:52
URL: http://lerdin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0