save me from a heartache!

Just nu: Nas - I Can

Ibland får vissa låtar en och tänka på en massa minnen. Den här låten ger mig minnen! jag minns t.o.m när jag var yngre då innan jag började umgås med alle och dom, när jag ännu umgicks med nora och dem! ja, då brukade min bror typ lyssna på denna låt, och det blev en låt som jag lärde mig att gilla efter ett tag! minns när jag och nora brukade lyssna på den sen och allt! iaf. jag hade tänkt och skriva ett längre inlägg nu om massa shits! iaf, snart är det alla hjärtans dag? jag och erica har lite planer, nog för att det också är på en torsdag, men det spelar väll inte så stor roll! sen får vi ju se om det verkligen blir av! Sofia tkr synd om alla idag, om precis alla kan man tro! eller när jag frågade om hon tyckte synd om mig frågade hon varför, ja funderade en stund och sa för att jag måste sova ensam, och då tyckte hon synd om mig! haha. hursomhelst, det är svårt det där med alla hjärtans dag, för det heter ju ALLA hjärtans dag. Kommer förmodligen inte o kännas som att de är mitt hjärtas dag, jag tror jag står utanför! Iaf, säkert många som känner så men iaf.  Du är min stjärna, den enda riktiga stjärnan i mina ögon, en superstjärna, född till att vara en stjärna! och det kommer bara en massa gott ur dig, även om du inte inser det! hursomhelst så vill jag inte att du ska göra saker FÖR MIG, jag vill att du ska göra saker TILLSAMMANS med mig, men ibland är vissa saker för mycket begärt, eller hur? som till exempel, tänk hur mycket det verkar vara begärt, även fast de inte är ens så mkt begärt, så undrar man om en person verkligen finns där för en när man behöver denna! man kan räkna med att en person finns för en, om personen frågar hur ens dag har varit, och lyssnar på ens respons.. någon som har någon sorts fysisk kontakt med en, t.ex genom att ge en kram! någon som ringer till en på natten för att se till så att man har kommit hem välbehållen, och för att kolla att man mår bra. någon som frågar hur en mår dagligen, och ler mot en för att sprida vidare glädje. personen ska väll absolut lyssna på det man har och säga, och unna sig lite tid åt en även om den är upptagen! jag menar det kan väll egentligen inte vara för mycket begärt? alla vill väll ha någon man kan räkna med, som finns där för en när man väl behöver den. Någon som kramar en, ger full uppmärksamhet åt en när man berättar något. Personen skall komma ihåg att ringa när denna sagt att den ska det, den ska absolut inte glömma det. Och om den inte har tid, skall den meddela detta på något sätt. Framförallt ska personen behandla alla personer i sin omgivning väl, och så är det bra om den kan komma ihåg något man pratat om förrut. personen ska vara villig att prata om dennas personliga och känslomässiga problem med dig, och så ska denna definitivt lyssna uppmärksamt och samtidigt kunna ge dig råd! Man ställer ju alltid frågan: Kan jag räkna med den här personen? Man undrar ju såklart hur långt denna är beredd att offra för en, hur långt den är redo att gå. Denna person är oftast på dåligt humör, när man är det, för att det som gör en arg, gör denna också arg. Det ska vara någon som ser dig rakt in i ögonen. Någon som tar en paus från det den håller på med, för att enbart hjälpa en. Det viktiga är väll att denna säger att den älskar en, kramar en när man är ledsen, stöttar ens val, uppmuntrar en att göra det man vill göra, någon som ringer en, och som dyker upp när det är bestämt att man skall träffas. Visst, en person man kan räkna med gör alltid ett allvarligt försök till att förstå sig på en, och den bryr sig om vad som är viktig för en. En man kan räkna med lånar ut pengar när man inte har några, den erbjuder om hjälp även fast man aldrig har bett om det, den hjälper en när man är sjuk och är absolut inte rädd för att gråta ut i ens sällskap. En person skall kunna presentera en för andra, och tvivlar inte ett dugg på mitt omdöme eller min uppfattning. Ja hursomhelst, oj man skulle kunna säga att det var mycket begärt, men egentligen är det inte det. Jag räknar med en person som inte dömer mig ifall jag säger något dumt, någon som försöker få mig att skratta så fort den har chansen, någon som får mig att kunna känna mig som mig själv i dens omgivning, utan att dölja någonting. Någon som minns min födelsedag, som vet när den ska låta mig vara ifred, även fast den oroar sig över det. Och någon som påminner om att den alltid kommer att finnas vid ens sida oavsett vad!

Vilka kan man räkna med?

något på hjärtat?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0