they'll never know!

Just nu: Michael Tolcher - Bad habits

Hallå, känner mig väldigt trött. Idag slutade vi skolan tjugo över ett, gick hem med Nora, stannade en stund ute med henne och bara babblade om en massa mellan himmel och jord! Eller ja, vi snackade om lite planer, sådant man skulle kunna göra! Idag lämnade vi in valbklanketterna, för vad vi vill gå i gymnasiet. Det kändes på något sätt skrämmande, men försökte se det från den ljusa sidan! Var bara att ta ett djupt andetag och försöka ta det lugnt! Nå hoppas allt går bra sen! Men om alla nu kommer in på sina förstahandsval, så är det bara att acceptera det! Vi går skilda vägar.. Tur att vi kan göra omval, för på något sätt vill det väga mot Piteå. Men jag vet inte, det här känns som rättare! Men alltså ja, har haft sådan beslutsångest, precis som alla andra. Jag tror man oroar sig för mkt. Hursomhelst, ska snart ta och lägga in glosorna, sen ska jag läsa lite hkk, har prov på torsdag, så behöver plugga! Mest troligtvis kommer den efterlängtade nya spelaren till Ahc idag! Efterlängtad av Sofia då! Ja och vad mer? Allt känns så svårt.. På ett sätt, om jag sku välja och flytta, se vad jag lämnar bakom mig. Och så har jag glott oth! Och nu ska jag ta tag i mina uppgifter. - Jag vet inte vad jag ska göra, för att få dig att inse sanningen.

Ibland känns vissa saker så svåra att hantera. Men man klarar det, det har man alltid gjort. Det enda man gör är att lyckas, när man misslyckas, då lyckades man bara med att misslyckas! Så vad vi än gör, så lyckad vi med någonting.. Vi gör inga fel, vi gör misstag, misstagen är inga fel, misstagen är spår, som finns där efter oss, som visar oss, att vi ska välja en annan väg, som visar oss att vi ska gå mot ett annat håll, inte dit vart vi kom ifrån, misstagen är tecken på att vi levt, på att vi försökt, men inte fulländat allt, på det sättet vi ville! Så vi gör våra misstag om och om igen, vi bryr oss inte om spåren som visar oss vart vi ska gå, vi tror att vi lär oss, men egentligen lär vi oss inte så mycket av dem.. Eftersom att vi aldrig riktigt bryr oss såpass mycket som vi borde göra! Vi fortsätter mot samma riktning, vi väjer inte under vägen, vi fortsätter med misstag! Om man lärde sig av sina misstag, skulle inte misstagen fortsätta att ske.. Man skulle lära sig att handskas med saker, på ett annat sätt. Men vi ser inte tillbaka på det förflutna, vi glömmer det helt enkelt. Så se tillbaka, se så djupt du kan, in i din själ. Alla spår finns där, alla misstag du gjort, allt finns där, det är precis som om någon skrivit det förhand. Ta och se efter, känn efter! Du kommer inte att fortsätta med misstag efter misstag, bara du tar en titt bakåt och väljer en annan väg. Vi ska inte behöva misstagen som bevis för att vi levt, men även om vi väljer att göra misstag, är de inga fel, de är bara början till något helt annat. Det beror på hur vi ser på saken. Det är en början, på det som tog slut. Även om jag försöker att skriva djupare saker, så berör det ändå inte en ända in i själen. Det är inte tillräckligt djupa handlingar. Vad berör oss? Vad lämnar inte oss oberörda? Det är en annan fråga.. Man lever sig in i en text, när man läser vissa saker kan man känna igen sig själv. Varför tror du att jag skrev det här? Varför känner jag igen mig själv i den? Jag känner igen mig pga av att texten har med mig själv att göra, texten skrevs av mina händer, som är sammankopplade till allt inom mig, det får mig att automatiskt skriva om mig själv. Så misstagen man gör, det är bara spår, även spår som aldrig går att suddas ut. Man tänker att man ska leva på ett annat sätt, men det är svårt. Jag tänker iaf försöka att kämpa för det jag vill ha, jag vill inte göra upp. Förmodligen skulle det isåfall kännas som ett till av mina misstag! Framåt i tiden, så ångrar man sig. Vad som än händer, så kommer du alltid att finnas inom mig. Kom ihåg det!


något på hjärtat?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0