hej tomten!

halloj :)
kom hem här för en stund sen, har hunnit med att packa upp
allt från väskan osv, ska ta och packa ner nya grejs här alldeles
snart, sen ska jag iväg igen!

hursomhelst, i förrgår så åkte vi somsagt till rovaniemi, var förbi
något place och fikade, och så drog vi dit bort, det låg utanför
centrum helt klart, eftersom att man fick svänga ner efter någon
grusväg som kändes som 180 km lång, men som bara var ca
8 km, fast det är nog långt det, hursomhelst så hade jag ju ont
i halsen, så jag vågade inte bada den dagen, fast det lockade
ju förstås. igår var vi in till själva centrum, ganska nice det :)
fanns också en hel del affärer, hittade bland annat armbandet
jag var tvungen och ha, eftersom att jag har velat ha en sådan,
men aldrig hittat någonstans en sådan, och så hittade jag
en tunika, osvosv.
promenerade runt där, och fick min jädra bild på min favorit
bro, haha låter ganska konstigt men den är fin, okej kanske just
då det är som mörkast ute och den lyser upp sådär!
Tycker faktiskt om den centrala delen, och annars också när man
kommer utanför för att det är så fint, och mysigt framförallt.

Jag vågade mig på att bada igår, fast det var kallt måste jag då
erkänna, haha. Fiskade även, och när det gäller fiske så har jag
faktiskt tålamod så det räcker, och det är ju ganska bra, brukar
ej ha det annars, nåväl det nappade säkert många gånger, och
jag fick typ 12-13 fiskar där haha, så jag var stooooolt.

Men så idag så började det regna och skit, och ja, jag steg upp
redan vid sju tiden på morgonen, kan ni förstå det? sju!
Oj jag börjar bli riktigt morgonpigg av mig, haha. Så jo, vi drog
förbi napapiiri, eller santa claus place somsagt, och jag såg
'tomten' och haha alla minnen från när jag och emmy var små,
kände igen mig där ändå, och japp!
Det var ett ganska så trevligt ställe det där, och aw 'tomten' höll
om mig, aw aw aw! Haha nejmen han var trevlig!
Se där, nå vad mer? Jo lyckades göra något dumt också, nämligen
så släppte jag hunden nära e17 eller vad de nu var, och de var
mycket trafik,och hon smet ju såklart, fast jag lyckades locka henne
med min lipbalm.

Nu ska jag kila iväg och packa, ska ju åka här alldeles snart,
måste ju ändå dra förbi affären:) Ha en trevlig helg!




något på hjärtat?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0