philipp lahm! (#)

där börjar vi inlägget.

först kan vi dra med
att turkarna tog ledningen till 1-0,
men sen så gjorde Bastian Schweinsteiger mål!
Och wohow, sen gjorde tyskarna sitt andra mål
och då vare Miroslav Klose som stod för den..
En annan sak var dåligt, strömavbrotter i Basel,
seriöst EM! hallå! Det funkar inte så under andra
halvleken missade man jätte mycket, man missade
även slutet, då Tyskland faktiskt vann! Men som tur
är så fick vi se Philipp Lahms snygga mål, han
avgjorde! Det var avbrott tre gånger och det var hur
irriterande som helst! Och så tyckte jag synd om
Simon Rolfes för att han blödde så mkt som han nu
blödde, och de borde ha varit straff där vid ett tillfälle
men dagens domare var out of their minds typ.

Nåväl, matchen var najs fast turkiet spelade ändå
betydligt bättre, tyskarna var som nå zombies, halvsov
i matchen! Och ett minus var att turkiet typ kickade
sönder alla tyska spelare seriöst, utan att ens deras
domare la märke till något, blinda? Ja det kan man ju
undra.. Podolski & Ballack fortfarande stora favoriter.

och så kan jag inte låta bli att lägga upp en bild på denna sötnos!
som även avgjorde för tyskland ikväll, philipp lahm! + han ser agro ut ;p



Och imorgon går matchen mellan Ryssland och Spanien.
Månne hur det kommer att sluta, men jag håller på Ryssland :)
Tidigare ringde även min bror och sa att han var hemma från
Norge nu, och så fråga han varför jag inte hejar på turkiet, sådär
skojsigt, så sa jag att jag hejar på tyskland nu, men förövrigt så
är det Ryssland, och på den punkten höll han med! Ryssland.

Och jag hoppas på att få se en match där Roman och Ballack är,
haha fråga mig inte varför, men jag bara vill. Vill absolut se Roman.
Så nu slänger jag upp en bild på Pavlyuchenko!





hursomhelst vidare till något annat.
under kvällen har jag vart till kivijärvi tillsammans med min
hund, jajamen! hon sprang iaf som en tok och så, sen agerade
jag fotograf somsagt. sen så var jag till coop, och då såg jag typ
kalle palander, finlands typ bäste nått, slalom!
Och så skulle jag gå ut ur coop så gick han och hans vänner där
bakom mig, så snackade dom på finska något typ, om kvinnor.
att om dom var kvinnor så skulle dom aldrig göra på de sättet,
som någon hade gjort, haha, så och om man var kvinna så sku de
va något, vet ej riktigt kan ej översätta så bra, så var jag där vid bilarna,
och dom hade parka bredvid, och jag hörde ju de när jag skrev
med erica, så sa han nånting med kvinna och så kollade dom sådär
roligt, och jag måste ha sett värsta mad ut, men dom börja bara skratta!
hahahha, värsta glada typerna annars också.
tack och adjö!

något på hjärtat?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0