Våran stolthet..

och då menar jag Haparandas förstås..
Med andra namn: Asplöven HC


som jag skrivit om tidigare skulle jag dra iväg idag och kolla på en match mellan asplöven - örebro, och dom spelade bäst av 3 matcher, och hittills var det 1-1.. Så det var ju idag det gällde för löven!
Efter att ha gått vidare till playoff från allettan, har de än en gång lyckats ta sig vidare, så resan är inte ännu slut för Asplöven, och förhoppningsvis når dom till Allsvenskan. Matchen slutade med 5-3, otroligt bra =) Bland de bästa matcher jag sett, för gårdagens är ju en av de bästa den med, haha. Nej nog var detta den bästa matchen, kan inte riktigt uttrycka min glädje på ett bra sätt, känns så skönt, så otroligt bra, man är så lycklig för deras skull, de var verkligen värda detta, de har kämpat, alla lag har väll kämpat men dom har visat att dom är värda just det här.
Jag både skrattade, skrek och 'grät' glädjetårar, samtidigt, det var typ helt sjukt så jag kastade mig om halsen på Erica av någon anledning, och skrek mig hes, min röst piper och rasslar och hoh, men det var värt det!

Framtiden ser ljus ut för Asplöven, allt ser bra ut och dom sköter det kanon. Matchen var suverän, jösses. Efter matchen stod ÖIK's hejarklack och sjöng: vi älskar öik, och då sa vi: jaa-a, stanna ni i division 1 och sjung, haha.
Där utanför träffade jag min kära bror Marcus och Tia, haha han var så lycklig så han kramade om mig, men han var aaaas hes, hörde honom och mathias gorma där inne i hallen som galningar, haha.
Oh det var så bra, och slutet var så underbart när dom tackade publiken och allt, och musiken och allt, de riktigt strålade av glädje, haha, det är faktiskt sant! :) Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, Fyf-n vad bra detta var! Jösses, nej nu vet jag inte vad jag ska skriva nåmer, all lycka med Asplöven, hejdå :)

We are the champions - my friends
And we'll keep on fighting - till the end
We are the champions
We are the champions
No time for losers
'Cause we are the champions - of the world

något på hjärtat?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0