Kommer dom att klara det?

Det är en annan femma!


Och jo jag tänker ändra designen här om ett tag, när jag väl får fingrarna ur asset
dvs, vilket tar tid såklart.

Hockey i allra högsta grad.
För att dra upp Elitserien, 2008/2009 så tycker jag att det lär bli smått intressant
och jag tänker ge mig ut till Luleå för att se Luleå spela, åtminstone så vill jag det.
Så, hur kommer det att gå för dem är en annan femma, det återstår och se.
Hittills har det sett väldigt negativt ut och något jag önskar är att få se en match och
ja en tränings en mellan Luleå Hockey och Asplöven HC, det skulle vara roligt!

Och som jag läste i NSD här tidigare så läste jag om att Barteckos löfte var att
det blir slutspel för Luleås del. Och som han förklarade det så bra så kan inte han
eller någon annan spelare själv ta ett helt lag till slutspel, utan givetvis gäller det för
alla i laget och låta en förändrig ske och bryta Luleås trend.

Och för att sedan direkt hoppa från Elitserien till Divison 1 så tänkte jag skriva in
några rader här om Asplöven!
Sist hade dom ju sin hemmamatch mot Piteå vilket resulterade sig i en förlust för
Asplövens del i Arena Polarica, Kan knappt minnas när Asplöven förlorade sist på
hemmais.. Och jag tror att man underskattat Piteå en del faktiskt, man har rätt höga
förväntningar på Asplöven men se så det kan gå, fast såklart så kan vindarna vända.

Som under den match som spelades i Fururinken i Kalix så tycker jag faktiskt att
tempot i matchen saknades, samt under förra matchen och då måste vi ju räkna med
att Lundberg inte var med, Mr.Asplöven var borta osv. Och när Jason väl anländer till
Haparanda så stärker det väll laget en aning det med ;) JAG LÄNGTAR.. till att få se
honom.. Så det är väll bara och höja ett glas för Piteå, för dom gjorde det BRA


Och på tal om Asplöven så vill jag nämna några spelare jag saknar i dessa Svarta
tröjor, då är det bl.a vår förra lagkapten Daniel, Henrik Andersson (för att nämna en stabil
back enligt min mening, och en väldigt lugn och fin en), Darcy Corcoran som fick
hela hallen att lyfta, Henry Acres och självklart Lasu!
Det är spelare jag mer än gärna ser bära Asplövens tröja igen någongång, och med
andra ord saknar jag fjolårets lag, fast det här är ingen pik till årets, för jag tycker om
dom minst lika mycket, och det ska bli så jäkla intressant och få följa deras matcher!
Ett minus var förlusten av Jimmy Stålnacke och att man aldrig fick vissa spelare som
hade varit extra plus för oss! Ett plus skulle vara och få se Cristoffer Abrahamsson
igen i Arena Polarica, i Asplövens tröja!

Hur kommer det att gå för Asplöven? Det återstår att se...
Och det ska bli intressant, hoppas på det bästa för tredje gången gillt va?
och ett + att jag fortf har en gammal asplöven tischa med trycket: Asplöven mot Allsvenskan.

OCH JAG SAKNAR FRAMFÖRALLT!
The man behind the mask, the king osvosv.
Itämies! Och ja, han är bäst så det så!


Darcy Corcoran & Henry Acres!


- Killen som vet hur man gör! Abrahamsson!


Och Lasu!


Det här är inte alla, en liten del av dem bara..

något på hjärtat?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0