Oxen, m jag är oxe det märks.

Oxen är det andra tecknet i zodiaken. Den är ett jordtecken, pålitligt
med båda fötterna på jorden. Den härskande planeten är Venus,
kärlekens gudinna.

Oxens symbol har hängt med länge. Antikens offerdjur, Kretas tjurkult
och hinduismens heliga kor ger oss ledtrådar från det förflutna.
Tryggheten och harmonin hos jorden och brukandet av den finns
närvarande i oxens medvetande. Han är praktisk, tålmodig och beslutsam.
Han uppskattar livets goda och uppskattar både skönhet, konst, mat,
dryck och bekvämlighet.


Han tar mer än gärna på sig ansvar. Behovet att känna trygghet kan
ibland uttrycka sig som överdriven förvärvslystnad och kontrollbehov.
Behovet av ägande kan tyvärr ge upphov till svartsjuka.
Känslomässigt strävar oxen oftast efter stabila och stadiga förbindelser.
Om du vill ha en partner som aldrig sviker dig så skall du välja en oxe.


Oxarna är ofta musikaliska och vill gärna ha skön musik att lyssna på.
Uthållighet gör att den alltid slutför det den påbörjat med.

Han kan vara tystlåten och ha en hög tröskel, men om han blir tillräckligt
retad så kan han bli farlig. Det moderna samhället tycks ibland vara för
stressigt för oxen och likaså kan motviljan för förändringar få honom att
vända sig inåt. Där finner han dock alltid styrka och kraft.

Negativa sidor med oxar är att de ofta är snabba på att bedöma folk, ofta
för snabba. Och eftersom att oxen är rädd för förändringar kan han lätt
fastna i vanor och gamla mönster. Oxen är dessutom ofta tveksam inför
främlingar och vill gärna inte släppa dem inpå sig.

Eftersom att det är venus som styr stjärntecknet så är oxen mycket
sensuell och erotisk när han är förälskad. Har en oxe blivit förälskad så
är det svårt för föremålet i fråga att motstå uppvaktningen. På plussidan
kan läggas att oxar oftast gifter sig och är trogna sin partner hela livet.

Oxens svaga punkt, akilleshäl är halsen. De drabbas lätt av halsåkommor
av olika slag och bör se till att inte bli kall om halsen i kallt väder.


Element: Jord
Polaritet: Negativ
Nyckelord: Envishet, uhållighet, njutning, fredag.
Positiva karaktärsdrag: tillförlitlig, strävsam, praktisk och musikalisk.
Negativa karaktärsdrag: envis, lat och dominerande.
Människokroppen: halsen och rösten.

Passar dåligt med: Väduren, tvillingarna och vattumannen.
oj, var tvungen och ta med den sista så den stämmer in rätt fint,
fast med såna vänner passar jag nog rätt bra, iaf sofia!!!!!!!!!!!!:)

Det är så mycket som stämmer så det inte är sant. Japp, känner igen
mig där. Krånglig hals, haha. Erotisk och sensuell, hmmm. Och jag är
skit tveksam inför främlingar, vill helst inte släppa in så många inpå
mitt liv, det är skrämmande. Och rädd för förändringar är jag, och snabb
på att bedöma folk (inte alla). Försöker se gott på folk.

Och det stämmer på att man (jag) vänder mig inåt inför förändringar för
att finna styrkan på det sättet. Vilket kommer i perioder då jag gör det här
vilket inte betyder att jag mår (n). Jag tror det är något som jag utsätts för
ofta, ha ha utsätts. Men oväntade förändringar? Som jag inte tkr om.
Well, det är typ bara och finna styrkan då.
Och trygghet, det har jag behov av. Starkt.

horoskop är ganska najsiga personlighetsbeskrivningar. många stämmer
in riktigt bra, men.. oftast är dessa väldigt negativa. och på tal om negativa,
jag är en otroligt negativ person, jag är, var.. whatever, försöker se positivt
på det mesta, och det börjar fungera otroligt bra! Man måste bara gräva fram
det positiva i det hela!


något på hjärtat?
Postat av: Anonym

2009-01-07 @ 22:54:55
Postat av: Anonym

blir ledsen

2009-01-07 @ 22:56:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0