det varierar från dag till dag.

i'm not in love, it's just a faze that i'm going through.

godkväll, jag tänkte att jag ändå skulle ta och uppdatera nu under kvällen istället
för imorgon någongång, när jag ändå har tid över..
kom hem här lite tidigare efter att ha varit och kollat på matchen i torne, och nu
funderar jag starkt på att gå och försöka sova på en stund, nåväl jag får se..

det är skönt och få sova liiitelite längre imorgon eftersom att jag kände mig så
seg idag under dagen.. hur som helst, back to torne och matchen..
tornio-asplöven (2-5) japp, som det står! Asplöven vann och dom spelade
jäkligt bra tycker jag, nice flyt! Okej det var ju iofs en träningsmatch men ändå,
match som match, ha ha och dom var duktiga! Och Asplövens nya målvakt är
en riktig jäkel en, och när vi satt och studerade honom så verkade han vara
jättejätte envis, fast det är ju positivt såklart, det bör man ju vara iofs.

Och så är det ju alltid intressant och kolla på sånahär matcher och se alla nya
spelare osv, se hur det fungerar såhär i början och hur dom är på plan och
plus att dom utvecklas så, nice och följa dem från 'början'. Och så måste jag
ju nämna hur imponerad jag egentligen är, det var nog mina vänner med!
Det är så att jag måste nämna att jag verkligen, eller vi tycker om den nya
tränaren på det sättet att.. okej det var träningsmatcher iofs men han lyfter
fram yngre spelare (menar dock inte att detta inte hänt) men, det får det och
kännas som om han räknar med juniorer på ett annat sätt än en tidigare mr
gjort! Och jag blev imponerad ändå av att få se dem in action på isen, säger
bara utvecklings-spelare, fast iofs så har dom ju inte så stort lag men ändå
man skulle ju kunna kirra ihop äldre, men juniorer det är bra, för dom
utvecklas som sagt, och dom är duktiga! Och att även lyfta fram en målvakt
(vet iofs inte anl.) och säg inte direkt att det var en träningsmatch för.. det var
ändå en ung målvakt, tycker jag var fint gjort! En som tidigare år stått i mål
för b-juniorer, som även dragit på sig en och en annan sjuka och skada, och
som står för j20, ja jo nog är det alltid roligt och se dem på plan!

Det händer ju inte så ofta här så det är spännande och se, och vad ska man
förvänta sig av dem? Mja, man vill väll att dom också ska få känna på det, få
chansen och framförallt vara med där också, utvecklas och lära sig en hel
del, få erfarenhet, för det lär man ju få ändå. Tyckte det var rätt fantastiskt!
Å, det är sånt dom ska få känna på!
- sen funderade jag över.. att dom förmodligen vissa iaf elr många känner
stor press isf på sig, när man inte är van vid det.. Nåväl världen, lyft fram
unga människor.

Och.. så förstår jag mig inte på folk som klankar ner på alla yngre spelare..
Tror ni (och så drar man upp alla yngre spelare) att dom håller allsvensk klass?
Det stör mig, och dessutom handlar det om Div1 och att utvecklas, nå framgång
i hockeyn... Men nu ska jag kila iväg, vill sova!

något på hjärtat?
Postat av: p

är snygging nummer ett bra då? :D

2008-08-21 @ 22:23:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0