get in tune.

Skavsår i öronen, kan man få det?
Haha nejmen, visserligen känns det som att jag fått det av all oljud
när jag var och tittade hockey på kuben, och jag var nog inte den enda!
Jag kommer nog inte kunna glömma den där rösten för lätt, det skär
sig i öronen när man hör det, ajaj.. fast ändå var det ju lite lustigt också:)

Asplöven - the real deal
(nu skriver jag bara som folket på ahcs forum bl.a)
förlorade mot luleå j20. Matchen slutade 1-5, nog för att jag trodde att
Luleå skulle vinna det här, men det här var typ första gången på riktigt
länge jag ser det gå såå trögt, men nej jag ska inte hålla på och klaga.

Väldigt extremt kvicka ben var det för Luleås del som gällde, och så unga
och duktiga spelare, det är ju alltid intressant och titta på sånahär matcher.
Och min vän Erica, även hon satt och klagade på att Asplöven spelade
universums sämsta hockey (ska inte gå in desto mer på ämnet) nå vad
har jag och säga till om det, trögt spel, ska det sluta såhär så lär dom ju
få försöka bevisa att dom skall ta sig upp, men som sagt så är det här bara
början, vi vet inte vad som väntar oss lite senare när seriematcherna drar
igång igen, riktigt intressant!

Och så måste jag ju förstås försvara Asplöven lite åtminstone med att säga
att dagens domare, inga namn så ser det riktigt stilrent ut (men ni lär nog
trots allt förstå vem jag menar, om ni följer den här hockeyn) var inte direkt
någon höjade! He's still the same.. Och lär nog alltid vara det. Jag tror folk
som tittar på Asplövens matcher sitter och sörjer när dom vet att det är dags
för honom och döma, det svider ju förstås..

Nåmen, sen så kom jag hem och då tänkte jag och mamsen att vi skulle vara
fuskisar och hämta lei, haha än en gång, nå det är lika och hålla sig ifrån sådant
nu framöver när träningen tillsammans med pärlorna startar!
Och så har även min pa åkt iväg på älgjakt, och gud jag kommer sakna honom..
En vecka, det känns faktiskt tomt! Haha. Fast, jag tycker om den här tiden då jakten
startar av någon anledning, jag vet inte vad det är som gör så att jag gör det men..

Nå, imorgon har jag iaf sovmorgon till halv tolv ungefär, riktigt skönt måste jag då
säga, att veta att man inte behöver stiga upp före sju på morgonen för att hinna i
tid till skolan, haha. Och på onsdag så kommer bror min och tia hem från Bulgarien,
en vecka går så otroligt snabbt.

Nu ska jag iaf avrunda, har lite saker som skall göras här hemma..
Sen ska jag nog bänka mig framför vår tv och spana runt..

något på hjärtat?
Postat av: Marie.

"Väldigt extremt kvicka ben var det för Luleås del som gällde, och så unga"

Låter kul när du säger/skriver det.

2008-08-31 @ 20:26:58
URL: http://inmortalizar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0