Ryssland, VM GULD!

Hejhallå så det kan gå :) Oh vad roligt..
Borde vara solsken och varmt imorgon eftersom att
Ryssland vann VM guld, eller vad tycker ni? ;)
HAHA. Förresten måste observera en sak, JA jag hejar
på Sverige, men jag visste ju liksom redan att sverige
endast knipit en fjärde plats, sad man..

Och idag spelades finalen i Canada..
Canada - Ryssland.. Ja Canada vinner ju VM guld
titt som tätt, och för Ryssland var det sist 15 år sen så
man hoppades ju att grabbarna där skulle få sin chans:)
Vanligtvis hejar jag på Canada i sådanna matcher, Canada
är som nr2 i mitt hjärta, men vet ej vad som hände med mig
idag.. Samvetskval!
När sista perioden började ledde Canada med 4-0.. Men dom
var som nå fågelholkar hela laget, spelade jävla dåligt sen..
Jag tror inte dom var vakna ens överhuvudtaget.. Ryssarna gjorde
mål.. 4-3.. Innan tyckte jag så synd om ryssarna som ej fått guld på
15 år så jag börja 'heja' på dem, tyckte dom var värda det..
När de blir mål igen, ställningen blir 4-4! WIHO! Går till förlängning..
Btw Ovechkin som jag hatar gjorde något as snyggt under kvällen
när han 'tacklade' nejmen tog sig igenom några can spelare på ett
snyggt sätt.. Hursomhelst, duschade och så..
Och sen.. efter det när de var dags för förlängningen, vad händer då.
Ryssland vinner VM GULD! Grattis :) Dom var helt enkelt värda de.
Canada var för dryga iår, trodde att dom sku vinna t.o.m innan vm
startade, tråkigt.. Dom har ju spelat bra dom med, ville ju att dom sku
få guldet.. tills.. mitt lilla samvetskval då de vändes.. Och innan
förlängningen började hoppades jag innerligt på att Ryssland sku
vinna, lyckas man vända en VM match från 4-2 till 4-4 under sista
perioden mot ett lag som CANADA, då är man värd guldet helt lugnt.
Kovalchuk var en av dem som gjorde mål..  när spelet vände!

Det var de, ha det bra, CIAO!
Pusshejdå:)

något på hjärtat?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0