Oktober: Jag önskar jag kunde, men jag vill inte.

He think he's one of them. But he's not, no he's not.
At least I don't think so, no I don't. Because he's different from them all.
He is extraordinary, he's better than them all.
Ni har rätt till min åsikt.

Fredag.. okej, det där lät lite grått kanske, eller ser åtminstone rätt grått och trist
ut. Så jag kör om med FREDAG! Och det är super skönt med helg.
Mer helg åt folket. Ha ha! Idag var det rätt chill i skolan. Redovisningen gick bra.
Gymnastiken var raka motsatsen. Det gick åt helvete. Så någonting gick bra
och något skit så då jämnar det ju ut sig trots allt.

Och när jag satt där som en bänkvärmare och stirrade så kom Andreas och bad
mig komma med några förslag men jag var usel på det. Men så kom vi fram till att
det vore något och testa på basketen och handboll!

I övrigt. Anledningen till varför det gick dåligt var..
Att mitt knä inte är bra. Långt ifrån bra faktiskt. Så det är inte till någon vidare tröst.
Det som återstår är träning med bl.a balansplatta. Låter fint va?

Vad innebär det att lyckas?
Var dagens fråga idag, fick mig en riktig tankeställare. Oj, det går ju och
förklaras med en hel del ord faktiskt. Men vad innebär det för mig, just mig, att
lyckas. Det var en annan femma. Så ju mer man tänker, desto mer inser man
att det inte finns något enkelt svar. Tyvärr, det är faktiskt sant.
Att nå sitt mål i livet, det är att lyckas. Jag vill kunna försöka åtminstone att leva
upp till mina drömmar. Fungerar det, då har jag lyckats. Då blir jag glad.

Vad är rätt och vad är fel? Vad som nu än är normalt.
Så hur förklarar man vad som är normalt och inte? Är jag kanske den onormala
medan jag ser på någon annan som onormal? Är den, som ser på någon normal
person som onormal, onormal? Eller är den normal? Ha ha.
Vad är rätt och fel? Folk frågar det. Men det är väll rätt och kunna skilja på dom två
beteckningarna? (Dock inte alltid, jag vet)
Vi har lärt oss att bedöma vad som är fel och vad som är rätt.

Från det ena till det andra..

Och visst tycker jag att det är tråkigt/sad. Och då menar jag verkligen tråkigt.
"Samtidigt står det klart att backen Timo Korhonen som haft ett korttidskontrakt
i Haparandalaget, inte väljer att förlänga sitt kontrakt." Åh, Timo Korhonen, var hamnar
han nu då? Har du kanske hittat ett annat span? Det återstår att se.

Det har varit väldigt nice att han har spelat för Asplöven, men somsagt. Vem vill
inte att han stannar? JAG VILL IAF! (K.I.R) en förkortning som Sofia och Erica förstår.
Något i princip med kung i rinken. Ha ha nej nu skojar jag, men det är ett minne
blott och nu ska vi vara glada över att han delat med sig av sin hockey till oss i
Haparanda. Och visat upp sig för oss. Riktigt fint.
Och självklart. Det hade alltid varit riktigt roligt och super bra om Haparanda hade
fått behålla honom denna säsong åtminstone, men det handlar ju ändå om den
så kallade hockeyvärlden.. :) Ha ha

Och så måste jag nämna att han är bra (minst sagt), om inte bättre.

Nu ska jag sluta lipa, för han valde det själv.
Så det lär nog inte bli någon ändring på det inte. Synd.
Surt.


I wish I knew you, I wish I knew you.
Så.. om man alltid säger "kanske" eller "vi får se" lär det aldrig
någonsin hända något. Ha ha. Hejdå.

något på hjärtat?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0