Wanna play a game?

S; "Jag skulle villa vara så fattig.. bara ha kudde, täcke osv.. inte veta vad en
dator är eller något, en tv skulle jag vilja ha"

M; "Varför kan vi inte vara djur?"


Ibland vill man så mycket och ibland tänker man nog alldeles för mycket.
Ett passande ord och beskriva m med är "tänkare" ha ha. Tänker igenom
i princip allt, går igenom de knäppaste tankarna för att verkligen komma
på någonting som låter åtminstone vettigt i mina egna öron. Ibland så
önskar man sig så otroligt mycket, ibland önskar man att allt vore ja helt
annorlunda som min kära vän tycktes göra som ni ser där ovanför. Ha ha.
Men..Ibland är det bara och gilla läget. Man önskar sig mycket, vill ha en
hel del. Ibland får man det, och något som kan vara överraskande är att
du ibland får mer än vad du önskar dig. Det är fränt och det kan faktiskt
överraska dig riktigt riktigt mycket.

Det är en slapp-söndag, tid för lite vad som helst. Ska kanske iväg förbi
min bror och tia och hälsa på hos dem idag. Sen kanske det blir och ta
och hitta på någonting med vännerna? Kanske se en film, det vore mys.
Och absolut tid för tänkande och att relaxa. Det är i princip sånahär dar
jag tänker lite extra mycket, mer än vad jag borde. Jag menar att jag öh
ja tänker på för mycket, ha ha. Till slut blir det riktigt sjukt men i slutet
så får jag faktiskt ut något vettigt ur det hela och då är jag otroligt nöjd..

Mumin karaktär. Jag skulle kunna vara Hemulen. Ha ha, det kanske
vore lite mer likt. Det sku luta sig mot Hemulens håll. Hur fungerar man
som människa? Alla är olika. Alla har sin drivkraft. Och en sak är säker,
jag laggar som fan. Kan en människa någonsin förändras sådär helt?
Jag tror man kan förändras sådär på ett visst sätt. Först är du värsta ja
vad vi nu ska kalla det, medan du senare blir annorlunda. Ja alltså det
har med åldrandet att göra. Men när det kommer till andra saker så är
man nog alltid den man varit. Man finner den person man var i den där
personen man är nu, någonstans där inne så förblir man alltid densamma.

Ha ha så Sofia.. Tänk om vi vore riktigt stora bestar som åt upp varenda
människa som kom i vår väg? Tänk om vi vore djur, riktigt vilda som tänkte
ta över istället för människorna. Ungefär sånt här brukar vi snacka om och
det förklarar nog sitt. Eller så kan vi ha värsta debatterna eller otroligt långa
diskussioner om vartifrån varmvattnet kommer. Dessa samtal leder i alla
fall väldigt långt.

Och bloggen. Varför har jag en blogg undrar jag ibland. Men det är liksom
en kul grej bara. En såndär vid sidan om allt annat hobby, här kan man iaf
skriva av sig otroligt bra, skriva om allmäna grejer, tankar, åsikter och en
hel massa onödigt vetande. Jag använder min blogg för att skriva av mig
och den tillägnas till framförallt mig själv (framåt i tiden) och till mina vänner.
De är endast vi som förstår helhelten i bloggen, jag för att jag är just jag &
dom för att de är mina vänner och för att dom känner mig. Men visst står
den öppen för alla andra också, om någon tar del.

Ha ha så ja bloggen är en kul grej för mig, det är den och det är skoj och
läsa gamla inlägg ibland. Jag har den inte som en hobby grej för att ta
och skriva ner mina minnen, det är inte det den är till för. Mina minnen är
något jag minns själv, det har nog bara med livet i största allmänhet och
göra. Ha ha. Jag funderade på att lösenordsskydda den och vara ifrån den
ett tag, andrum? till vadå? helt plötsligt hamnade jag i något där jag hade
så mycket och tänka på, hade jag kört fast? Nähä, jag fortsätter för det
är superskoj och skriva lite vad som helst. Trams t.o.m. Ha ha :D

Det finns stunder i våra liv då vi kör fast. Men det är inte hela världen, vi är
nog rätt starka. Och jag kan säga en sak. Jag är glad!
Se vart livet fört en, se vart livet för en. Vägen är rätt lång. Nya minnen.
Jag är tacksam över det jag har, mina underbara vänner som finns där
för en, och min familj och min pojkvän och sen andra människor jag inte
står nära men som ändå förgyller ens dag.





HAHAHAHA varför kan vi inte vara djur

något på hjärtat?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0