uppdatering (!)

Skönt!

Halloj alla bloggläsare!
Har inte skrivit här pga att jag vart bortrest och helt enkelt så
har jag inte haft någon lust att sitta vid en dator nej, det var så
skönt o vara borta ett tag härifrån men på sätt och vis är det ju
skönt och vara hemma igen, men ja, jag ska flytta till stockholm,
det är då ett som är säkert (!) det var typ rena sommaren där, så
när jag och tia steg av i kallax frös man ju nästan ihjäl (!)
Där sprang man åtminstone runt i t-shirt, mycket bättre, och så är
det ju allmänt mycket roligare och trevligare, mysigare och bättre!

Jo, i onsdags så kom vi fram dit ganska sent, så vi tog tåget till
t-cent och sen åkte vi vidare till bagarmossen där vi drog "hem" &
chillade, träffade min kusin då också! På torsdan så var vi in till
stan, gamla stan osv, åt frulle och ja strosade runt där och så var
vi väll till stan (!) haha mitt minne sviker redan, iaf.. Jo vi var till
derbyaffären och köpte stuffs, bland annat så köpte min bror en
aik halsduk till mig, en liknande till sig och så köpte han en
t-shirt (aik) som tia ville ha, sen så köpte hon även en keps, och
ja när vi kom fram till bagarmossen var det dags och börja dra
mot Solna, eller ja somsagt Råsunda, där AIK skulle möta DIF.
Men somsagt, vi var väldigt sent ute, vi skulle egentligen ha åkt iväg
redan tidigare men nej, käkkä också! Jo vi stod där nere i centralen
och väntade på tåget, hehe ser en kvinna gå där med aik halsduk,
den enda hittills. Tänker att det är en derbymatch, där ca 75 % av alla
34.000 människor kommer vara aik:are! lugnt alltså, då lär vi vara
omringade av aikare och slipper känna trycket av huliganerna! haha.

Mjo, hör en massa vrål+sång+skriiiik från rulltrappan, tänker på att
fler fans är påväg, men vad är det inte för typer? om inte 150-200
djurgårdare (?) Jippi, såklart. Mössen kommer ju sist, efter aikarna!
Mmm, dom skriker ju en massa till oss, kommer mot oss och är
allmänt hotfulla, haha. väldigt äcklig stämning, tia säger att vi ska
gå framåt, vad möter vi där? ytterligare 100-150 djurgårdare, påväg
mot vårat håll, hallå omringade av nutsen (?) perfa!
Ja ställer där och väntar, plötsligt omringas alla människor av snutar
som säger; ska vi dra en aik kör? haha. Nå när vi steg av tåget stannade
vi framför rulltrappan och väntar, hej då ska 150 djurgårdare passera
med deras äckel blickar på halsdukarna, men så kommer en av dem
klappar mig på ryggen, viskar "det är lugnt" haha, hade typ lust och
säga att orden inte hjälper när man vet hurdanna dom är, hursomhelst
var bara och le och fortsätta upp till donken och hämta käk (!)

Stämningen på råsunda var underbar (!) vill verkligen se en match igen.
Och en derbymatch ja, publiken var härlig, Aik's hejarklack var absolut
helt jävla bäst (!) Beundrade dem, nå matchen slutade 1-1 somsagt.
Mmm, sen gick jag och tappade min mobil men killen under mig var ju
snäll och tog upp den åt mig, haha! Matchen var bra, mycket bra och ja
det var svin skoj (!) när jag tänke efter så var nog matchen ändå de bästa.
Fast alla dagar var superduper skojsiga!
Mm, sen drog vi därifrån till taxin, stod typ 30 poliser utanför och väntade,
trots det greps 19 elr fler elr nå för misshandel, mjapp ^^, idioter och jo
difarna började kasta in saker på plan mot aikarna så matchen fick
avbrytas, jävla nuts! Taxiskjutsen var heeeeeeeeemsk, haha fast han
chauffören var jättte skojsig, så vi tyckte att alla sådanna borde vara lika
kingiga, inte nog med det att jag trodde vi sku köra in i pelare och i bilar
100000 ggr, men ja!

På fredagen drog Marcus iväg till vällingby med Hinken, dom sku typ
runt nånstans, och jag och Tia drog till t-centralen för att möta Marina..
Gick runt i en massa affärer inne i stan, tiden gick snabbt. Och när
Marina skulle åka hem, så mja hade vi problem med att få reda på om
det var rätt tåg, haha. Sen så fortsatte vi gå runt i stan med Tia, och så
drog vi hem, och så kom marcus osv. Och på lördagen var vi i Kista,
i den där gallerian, var inte som man förväntat sig, nej trivdes bättre
med att gå runt i stan (!) och jag trivs, vill tillbaka, längtar till nästa gång!
Dom har bett mig komma med under sommaren så (!) och vet bara att
dom ska i Juli, så då vill jag med (!)

Igår var vi på Gröna Lund, skojsigt japp!
Åkte en hel del och så chillade vi där, var inte sådär jätte varmt, eller jo
på kvällen när vi sku hem med färjan, eller till slussen då var det +14.
Haha, spelade också en hel del där och ja, mm jag och tia var väll rätt
fega i spökhuset, fick skrika en hel del, det är ju äckligt när det är riktiga
människor där inne som förföljer en, typ 6 st eller något, japp!
Så var det en dörr med galler, och så vare fejk händer, haha så skulle
Marcus känna på känderna så började hela dörren skaka, typ enda
gången han blev smått skrämd.. Själv stod jag framför en tjej, som såg
både riktig ut och som en ja docka. Stod där och velade, ska jag känna,
ska jag inte känna? mm, stod där o försökte peta på armen, men drog
typ handen tillbaka lika snabbt, hann aldrig, och plötsligt hoppar hon fram
mot oss och skriker help me, haha där blev jag rätt så skrämd!
Katapulten var underbar och kättingblablaflygaren (!) haha, hääärligt!
Sen så drog vi och käkade efter det och ja träffade min moster och ja..
En sammanfattning av allt, idag kom vi hem. Marcus åkte från Arlanda
till Oslo, och jag och Tia åkte till kalla norrland, vill bara tillbaka dit till
grönskan! växte t.o.m blommor där på vissa träd, fuusk när vi ska ha
en hel del snö kvar, blä!

Nu ska jag kila iväg, ha det bra!
Pusshejdå! :)

något på hjärtat?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0