when i hit a wall, i look up at the sky!

Hockey, hockey, hockey vilken ära. För hela slanten ville
jag säga men det vore so wrong, eller inte för alla då men.

I början av matchen, dvs under första perioden så spelade
både Asplöven och Kalix ett jämnt spel. Kalix höll sig uppe
rätt fint där, dom bjöd på ett bra motstånd helt enkelt medan
Asplöven verkade glida runt helt virriga, ungefär. Men vilka
är inte bra på att få vindarna att vända då?

Asplöven gjorde ett mål.. Vilket inte varade för visst skulle
Kalix också få sätta ett mål så det stod 1-1. Ja det var väll
ungefär här det vände för ett mer beslutsamt Asplöven som
vägrade låta motståndaren få ut något av det hela.
Och efter det såg det i princip ut såhär + en skadad Johan
Karlsson.
2-1
3-1
4-1
5-1
6-1
7-1
8-1
9-1
10-1
11-1
12-1
12-2
12-3

Fint va? Kalix orkade hänga med under första perioden
men sen tappade dom det hela. Vet inte riktigt om dom
orkar mer än en period sådär finfint. Ja iaf så spelade
asplöven som gudar, ha nejmen riktigt bra faktiskt och
det var riktigt kul och se! Å, asplöven.

Det var ungefär efter 12-2 i tredje perioden som det såg
ut som om Kalixlaiset var lite "we're in the game again"
hahaha, kul kul. och ett plus för mogemark som skötte
det utmärkt, han är fan duktig.

"får du lust att se film när du hör denna?"
"jo!"¨
"och när jag hör denna får jag lust & smyga!"

medan vi tittar när asplöven spelar, efter 12e målet
malin: "åå jag vill kyssa deras tår" (beundrande+glad)
chockad paue: "vaaaaa?"
paue: "du säger konstiga saker, hahaha"
malin: "som om inte du gör det då"
paue: "inte lika konstiga"
malin: "nähä? förra matchen då? tänk om han börjar
jucka den där enas huvud?"

HAHAHAHAHAH ägd

Sen är det synd att turunen inte längre spelar för oss
men men, får hoppas att han får det bra i England och
önska all lycka till honom.

och fan, fan, fan jag tkr så synd om min kära vän s.
det är så jäkla synd.. what a frightening thing is the human!!!!!

haha, bra dag och jag är glad!
helg helg, och imorgon ska jag dra och titta och beundra
johan harju och linus omark!!! för er som undrar :)

lindström!


något på hjärtat?
Postat av: Anonym

beundra mig

2009-01-09 @ 23:42:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0